| 
WYMAGANIA | 
PODSTAWOWE 1 | 
ROZSZERZAJĄCE 2 | 
DOPEŁNIAJĄCE 3 | 
WYKRACZAJĄCE 4 | 
PUNKTY | 
| 
Poziom 
merytoryczny 
opracowania | 
Zgromadzenie  niewielkiej ilości informacji. | 
Poprawny dobór treści. Niewystarczająca ilość informacji.  | 
Zebranie wystarczającej ilość informacji bez błędów merytorycznych. | 
Wyszukanie wielu ciekawych i interesujących treści.  | 
1-4 | 
| 
Sposób 
przedstawienia 
informacji | 
Prezentacja wykonana mało starannie. Uboga wizualnie lub zbyt kolorowa. Mała liczba slajdów.   | 
Prezentacja wykonana mało estetycznie, zawiera pojedyncze błędy stylistyczne i ortograficzne. | 
Prezentacja wykonana poprawnie, ciekawa graficznie, dobry dobór kolorów, bez błędów ortograficznych i stylistycznych Wystarczająca liczba slajdów. | 
Prezentacja przygotowana bardzo starannie, atrakcyjna wizualnie, bez błędów. Dobrze dobrane zdjęcia, mile widziana muzyka.  | 
1-4 | 
| 
Współpraca w grupie | 
Tylko jeden uczeń z zespołu był zaangażowany w prezentowanie. | 
Większość grupy pracuje indywidualnie, nie podejmuje żadnej aktywności.  | 
Wszyscy członkowie grupy współdziałają, dobra organizacja pracy.  | 
Wszyscy członkowie zespołu zaangażowani w prezentowanie, doskonale współpracują i wzajemnie się uzupełniają. | 
1-4 | 
| 
Przedstawienie prezentacji na forum klasy | 
Prezentacja wykonana mało starannie. Układ treści mało czytelny.  Mała liczba slajdów. Uczniowie nie odpowiedzieli na pytania postawione podczas prezentacji. | 
Prezentacja wykonana poprawnie, ale mało rozbudowana lub niezbyt ciekawa. Wystarczająca liczba slajdów. Do 5 min. przekroczony limit czasu. Uczniowie nie odpowiedzieli na większość postawionych podczas prezentacji pytań. | 
Prezentacja ciekawa, dobre przygotowanie ze strony uczniów. Czytelny układ treści. Poprawność językowa. | 
Prezentacja wzbudziła zainteresowanie słuchaczy, uwzględniała limit czasowy. Uczniowie ciekawie i poprawnie odpowiadali na postawione w trakcie prezentacji pytania. Wzorcowa spójność wypowiedzi z zawartością prezentowanych slajdów. Bardzo dobra poprawność językowa. | 
1-4 | 
| 
Ilośc punktów | 
Ocena | 
| 
16 | 
celująca | 
| 
15 | 
bardzo dobra | 
| 
12-14 | 
dobra | 
| 
9-11 | 
dostateczna | 
| 
5-8 | 
dopuszczająca | 
| 
0-4 | 
niedostateczna |